Kesällä tartuin neulaan ja DMC:n kirjontalankoihin. Valmistakin tuli ihan kiitettävästi. Niitä ei ole vielä viimeistelty ja ryppyisiäkin ovat mutta laitan ne nyt tänne. Saattaa mennä tovi ja toinenkin ennekuin ne ovat ihan valmiit.

Tämä Rafaellon kerubi on ollut keskeneräinen jo varmaan 10 vuotta. Olin tehnyt sitä kahdella säikeellä ja lopulta työ oli niin tukossa, ettei ristipistelystä tullut mitään. Purin kaiken tehdyn ja aloitin uudestaan yhdellä säikeellä. Johan rupes neula kulkemaan. Tää on siis hurjan pieni, kehystettynä oli 10x10 xm.

 

Karnaluksista oon joskus ostanu tosi, tosi edullisesti paketin joulutabletteja, 2 on valmista, kolmas keskeneräinen ja sitt 3 on vielä aloittamatta. Näistä tulee siis pyöreät, tuo punainen reunapitsi on näissä valmiina.

 

Pääsiäisliinakin on Karnasta edullinen hankinta. Tähän saatan ostaa keltaista pitsiä reunaan.

 

Vanamo-mallin oon ostanu kauan sitten ja siinä oli tehtynä muutama kukka. Ne olin ihan väärin tehty joten purin ja nykyisellä tiedolla osasin tehdä kukat oikein, tai ainakin suurinpiirtein niinku se pitäis tehdä.

 

Noi kaikki muut mun piti tehdä ensin ennenkuin sain aloittaa tän mun himoitseman kaitaliinan. Siis itse itselle asetettu porkkana, ehkä sen takia nuo muut tulikin tehtyä aika nopsaan.

Tämän Jugend ruusu -liinan oon ostanu kässämessuilta, Piirretyt liinat, ehkä neljä vuotta sitten, tai kolme. En halunnu aloittaa sitä ennenkuin oli vähän kokemusta pistelystä ja kannattihan se harjoittelu. Tästä tuli huippuhyvä ja just niin nätti kuin oli ajatellut. On muuten takapuoleltakin niin hyvä että tarvii katsoa mikä on oikea ja nurja puoli, niih. Nyt tarvii vaan huolellisesti viimeistellä reunat ettei siinä sitt tuu mitään haaveria.

 

Nyt uskallan sitt ostaa isomman tämmösen, musta nää ruusut vaan on niin kauniita.

Saaressa on yks vanhempi mieshenkilö, joka on tosi hyvä kirjomaan liinoja (ei ristipistoja ollenkaan) ja se antoi mulle hyvän arvosanan näistä kaikista. Oon niin tyytyväinen että läpäisin sen tarkat kriteerit.

KS