Lunes

Täällä ei Tapaninpäivä ole enää mikään juhlimispäivä. Eikä siellä kotimaassakaan ainakaan rekiajelulle pääse, toivottavasti kaikkia kynttilöitä ei ole aattona poltettu kun sähkötkin monelta puuttuu. Täällä on tuo taivaan valo paistellut pilvien raosta mutta viileätä on, niinpä tikuttelin alpakkahuivini valmiiksi.

Tästä tuli kyllä ihan susi! Liian pieni kun en muistanut, että tähän pitää laittaa vähintään kuusi malllikertaa, mieluummin vaikka seitsemän. Olin jo sen verran pitkällä asian huomattuani, että en viitsinyt purkaan. Ja toisaalta sitten olisin tarvinnut lisää lankaa. Tämä lanka ei kuitenkaan ollut mitään halpaa enkä oikein halua sijoittaa neuleeseen, joka ei ole ihan semmonen kuin haluaisin tai tarvitsisin niin en lähtenyt lankakauppaan. Tätähän en oikeasti tarvitse muuta kuin tääällä viileinä iltoina. Tästä tuli nyt niin kapea, että eteen ei voi laittaa mitään kiinnikettä, olis mulla ollut solkikin.

Helman muoviklitterilanka on ihan kiva mutta ei sekään sellainen kuin kuvittelin. Ainoa hyvä mikä tässä on, on alpakan tuoksu joka todennäköisesti kelpaisi myös Villen kronkeleille kissoille nuuskittavaksi.

Lanka: Lanas Stop Alpaca, 100 % Baby Alpaca, 50 gr - 105 metriä. 3 kerää harmaata, yksi kerä mustaa ja kaksi n. 30 gramman kerää klitterimuovia Caricia Mimosa Brillo/Sevimex

Puikko: Addi-pyörö 5.0

Mallli: Elann.com / Flower Petal

 

Ai että mua harmittaa tämmönen turhan työn tekeminen. Ja hyvä lankakin meni hukkaan, rahasta puhumattakaan. Arrgg.

Nyt mä teen mun Appelsiinisukat valmiiksi. Kukahan kumma niitä on tehnyt, sillä aikaa kun olen muuta neulonut: kerroslaskuria ei oo ehtinyt naksuttaa, se näytti ihan väärää kerrosta. Ja virheenkin on sinne tehnyt! Ai minä ihan ite vai, niin kait.

KS