Domingo

Heräsin ajoissa jotta ehtisin ajoissa Jalonin makkajuhlille. Just joo, ehdinhän mä mutta olipas Iso pettymys koko tapahtuma. Esite lupasi sitä ja tätä hyvää mutta yhtään ei toteutunu:

  • ei ollut sianpaloittelua
  • ei ollut perinteistä teurastuksen (paloittelun) jälkeistä lounasta, tai edes kuvaa miltä sellainen on joskus näyttänyt
  • ei ollut perinnemakkaran valmistusta
  • ei ollut maistiaisia 1 euron hintaan

Tai ainakaan ei mun silmiini noita osunut, enkä ohikaan ole voinut kulkea koska alue oli aika pieni. Kyllä siellä makkaraa oli ostettavaksi, ja komeita leipiä ynnä muuta leivonnaista. Makkaroita paisetettiin yhdessä pisteessä, johonka oli sitten hurrrjan pitkä jono ja toisessa paisettiin jotain ja laitettiin se patongin palan väliin. Mitä lie.

Tylsä kuvapläjäys seuraa:

 

Kaikissa kaupungeissa ja kylissä missä oon jotkut juhlat nähnyt niin tuolit ja klaffipöydät on kaupungin tmv  puolesta!

 

Päivän piristys, heh heh: mun auto on tuon rivin viimeinen, se mistä näkyy vain peräkulma. Ja alemmassa kuvassa näkyy vähän mun avointa ovea. Siis mun autoa ennen ja sen jälkeen on monta autoa parkissa, ja ne on ajaneet sinne mun jälkeen koska tuolla ei ollut ketään ku mä tulin, siis se punainen ja siitä eteenpäin olevat autot. MUTTA mun autossa oli virallisen näköinen lappu kun olin pettyneenä lähdössä pois makkarajuhlilta, jossa en saanut palaakaan makkaraa. Arrggh!!

Kaupungeissa ja kylissä on aina hyvät opasteet Historiallinen keskusta, Kaupallinen keskusta, Turisti Info, Paikallinen Poliisi. Ei siis ollut mitään vaikeutta löytää poliisiasemalle ja siellä olikin just sopivasti pihalla komea nuori poliisi. Minä sille: No comprendo! Ja näytin paperiani. Vähän se osasi englantia ja selvisi, että just mun auto oli se, joka oli väärin pysäköity = tukki liikenteen jalkakäytävällä!

Just joo. Hyvin siitä on monta autoa ohi päässy ja kaks pääsi toiseen suuntaan sillä aikaa ku mä tavailin paperiani. Tattis vaan. Noh, maksulappu tulee 20:n päivän kuluessa ja jostain lehdestä (RTN?) oon lukenu, että jos maksaa heti niin saa alennusta. Taitaa jäädä Maijan maksettavaksi kun ehkä ei se ehdi tulla ennenku mä lähden. En tiedä paljonko tuollainen sakko on.

Lähdin siitä sitten päivää kuluttamaan ajelemalla maaseudulla. Jalon-Bernia-Pinos-Teulada. Upeita maisemia taas näkyi, kapeita mutkaisia teitä, mutta laitan ne kuvat joku toinen päivä paremmalla mielellä. Nyt kun on illat valoisia niin eilen illalla kävin Morairassa iltakävelyllä. Ei ois kannattanu mennä, ku tuli apea mieli ku niin oli kivoja terasseja ja paljon iloisia ihmisiä, pareja ja seuruieita,  ja niin pois päin. Ja nyt sitt tääkin päivä tämmönen, blaah;(

KS