Jee! Jo toissapäivänä postilaatikossa oli kortti noudettavasta isosta kirjeestä. Noh, kävin laatikolla niin myöhään, että en enää viitsinyt Ärrälle lähteä, ja eilen satoi koko päivän.

Sehän olikin palkintoni ANNIKAINEN PUIKOSSA blogiarvonnasta. Nyt kun avasin kuoren niin keksin, että palkinnosta olikin jo vihje arvontatuloksen julkistamisen yhteydessä, miten mä en tajunnut silloin *nolo*. Olipahan sitt yllätystä kerrakseen. Aivan kertakaikkiaan kivaa tavaraa kuoresta putkahtelikin:

Pikku Myy magneetti, lasin- tms. alusia peräti kaksi pakkausta eli 12 kpl (coasters) ja hieno itsetehty huopainen Apinannyrkki avaimenperä.

Myy ei joudukaan jääkaapin oveen vaan se saa olla mun uudella neule- yms. ohjeenpitely magneettitaululla. Avaimenperäkin pääsee käyttöön heti, se on niin pirtsakka ja löytyy kassistakin. Mulla on monta, monta vuotta jo ollut yksi ja sama avaimenperä niin on jo aika vaihtaakin (varmaan 10 vuotta! kun oikein ajattelen)

Nuo aluset on just hyvät mun arvokkaalle faijan tekemälle pöydälle, ne on huopaiset. Mullahan ei ole siihen noin isoa pöytäliinaa niin Aina on mukin alla oltava alusta, kukaan ei saa laittaa juoma-astiaansa paljaalle pinnalle, niih. Useimmiten käytän kattauksessa tabletteja tms. Kyllä tämä pöytä on ihan käyttötavara ja kaikenlaista sen päällä puuhailen, ei sitä silleen tarvi varoa, mutta juoma-astioista tahtoo jäädä tahroja, joita ei heti huomaa pyyhkiä yms. Puupinta on mehiläisvahattu, kertaalleen se on entisöity, pöytä on valmistunut jouluksi 1962.

Edellisistä alusistani on jäljellä enää neljä, niiden lakkapinnoite on kulunut. Mä olen pari-kolme vuotta sitten ostanut sellaiset ohuet korkkialuset tarkoituksenani päällystää ne jotenkin, esim. virkkaamalla mutta tuolla ne edelleen lojuu käsityöarkussa eikä projekti ole edistynyt lainkaan. Nyt ei sitt tarvi sitäkään miettiä vähään aikaan.

Ja sitt oli kaksi kerää Lanettia, ja mulla on samaista vihreätä 1 kerä  (ja sinistäkin 1) niin nythän näistä sitt jo saakin vaikka mitä aikaiseksi. Eiköhän kesällä saaressa jotain synny. Ihana Ahkeraliisa lehti vuodelta 1967 eli just sieltä ns. retro ajalta ku mä olin nuori *kröh* , vanhanaikainen postikortti terveisineen ja kokonainen pussi (*) suklaarakeita.

KIITOS ja halit ANNIKAINEN!

Tää oli kyll superkiva palkinto, harvoin kun mitään voitan niin olihan se kiva kun mieluisaa tavaraa sain, ja siis käyttökelpoista. Ei jää nurkkiin lojumaan mitään. Karkkejakin jo tässä rivien välissä syön.

Pari kuvaa lehdestä, eiks oo Hienot housut!  Joo, tollaset oli muotia, oikeesti:)

Tällaset pitkät sukat vois vaikka tehdäkin. Lehdessä oli toisetkin.

 

(*) Kirjoitin "kokonainen pussi", tarkoittaen sitä, että aika usein blogeissa näkee saadun paketteja, joissa muun lisäksi on yksi tai kaksi teepussia, muutama konvehti tms. paperipäällysteinen karkki tmv. Teepusseja varsinkin on ollut jo vuoden-parin ajan liikkeellä. Mikä idea niissä on ja miksi, tää on nyt jotain mistä mä olen pudonnut kärryiltä.

KS