Käpypitsi, frivolitee, sukkulapitsi, tatting . . . . monta nimeä on tällä pitsin tekemisellä. Ei se vaikeata ole mutta on kuitenkin. Älyttömän tarkkaa ja huolellista hommaa. Mulla on ohjeita riittävästi, kirja, kopsut kirjaston kirjasta, YouTube missä tämä on paras eli hitain "rautalangalla väännetty" ohje,  ja kaikista parhaat linkit ja vinkit mitä suomeksi löysin, ovat Maanantai-illan virikepiiri - blogissa, kategoriassa Käpyily.

Edellä mainitun blogin Rankka Apinaa odottelin Ogelin neuletapaamiseen lauantaina mutta eipä näkynyt ei kuulunut. AnneliS oli palauttanaut mieleensä saamiaan oppeja ja niihin syvennyttiin hieman. Oltiin jo lopettelemassa kun esitin kysymyksen, jonka perusteella Anneli onneksi huomasi, että olin tehnyt solmuni siihen väärään lankaan! KIITOS tästä huomiosta, olisin muuten jatkanut harjoituksiani ihan päin prinkkalaa. Nyt olen harjoitellut:

normaali virkkauslangalla

paksummalla virkkauslangalla ja kalalangalla

ohuemmalla kalalangalla

ja tästähän piti syntyä Easy Tatting kirjasta malli Fancy Flower.

Mutta ei syntynyt eikä synny! Mä jätän nyt nämä kokeilut lepäämään ja palaan asiaan joskus. Miten ihmeessä mä saan sen solmun usein muljahtamaan takaisin sille väärälle langalle??

Easy Tatting - kirjan ostin Adlibriksestä, kirjastosta lainassa: Venla, Kodin Suuri Käsityökirjasto, osa 1, ja joskus oli lainassa Kauneimmat Käsityöt kirjasarjan osa ?? (en ottanut muistiin mikä osa se olikaan)

KS