Sabado

Nyt on Taralle semmoset kämmekkäät kuin niiden pitikin olla! Siis kämmekkäät! Ne kynsikkääthän on ihan väärät. Mä otin kyllä kynsikäsohjeen esille kun aloitin neulomaan, mutta kun lanka ei mitenkään sopinut siihen malliin niin tein oman version. Miten mä sitten tein niihin ne sormentyngätkin vaikka kämmekkäitä olin aloittanut. Mä kyllä pidän käsissäni tosi paljon mun kynsikkäitä niin kai se siitä sitten lipsahti.

Tuossa yhtenä ilta melkein nukahtaessa sitten joku lamppu syttyi aivoissa: hitsi, ne piti olla ilman sormia! Sieltä saksalaisen pitämästä lankahyllystä löysin parempaa lankaakin, 52 % merino ja 48 % akryyli. On tosi pehmeä ja lämpöisen tuntuinen, neuloutuikin hyvin. Sinne lankahyllyyn oli tullut uusiakin lankoja. Nyt mulla ei enää ole mitään hätää jos jotain haluan neuloa. MUTTA mulla on nyt tekemistä jo ihan riittävästi, varmaan saan peittolangatkin tuoda melkein neulomatta takaisin.

Lanka: Lanas Stop Extra Merino, alle 50 grammaa meni, kerään jäi paljon, 5.50 /100g;n kerä.

Puikot: sukkikset 3.25

Malli: PREGO Ullasta. Tällä mallilla olen tehnyt monet kämmekkäät, on helppo ja kiva tehdä.

 

Piko-systeriltä tuli seteli joulukortin mukana ja kun laitoin itse toisen samanlaisen kukkarahaani niin sain kivat joulukukat. Kukkakaupassa puhuttiin taasen saksaa. Kolme komeeaa amaryllistä, niitä piti oikein kysyä (eivät olleet esillä) ja takahuoneesta laatikosta ne haettiin, 4.50/kpl. Kukkakimppu oli valmiskimppu, 6.00.

 

Joulupöytäni näin aamupäivällä. Kaivoin kaapista vissiin Maijan parhaan pellavaliinan, vaalean sininen. Lupaan olla sotkematta sitä;)

 

Aatto on ihan tavallinen päivä täällä. Illalla sitten syömingit alkavat täkäläiseen normaaliaikaan eli n. 22.00 tienoilla. Jos mahdollista niin täkäläiset syövät vielä enemmän kuin suomalaiset joulupöydässään. Saas nyt sitt nähdä mitä mä tarjolle loihdin, sienisalaatti on tekeytymässä.

KS