Miercoles

Sieltä se nousee Cumbren takaa

Ja on paistanut koko päivän

 

Eilinen olikin harmaa joka suhteessa. Aurinko oli pilvessä. Pölyimuri ei ollut yhteistyökykyinen, kyllä se toimi mutta ei halunnut mennä sohvan alle, jos meni niin ei tullut pois. Ynnä muuta niin ettei ollut ollenkaan mun päivä.

Suurin vaiva oli se, että netti ei toiminut!  Espanjankielisestä tekstistä kyllä ymmärsin mitä pitää tehdä ja tein just niin mutta ei, ei auttanut. Kone oli tilt eikä suostunut ottamaan internet-yhteyttä. Kaikki mahdolliset koneen syöverit tutkin, ehkä sotkinkin jotain - ken tietää. Lopulta se ei enää päästänyt edes yrittämään vaan teksti käski soittamaan asiakaspalveluun. No just joo.

Soitin sitt aamulla. Siellähän oli oikein sujuvaa espanjaa puhuva nauhoite; jos haluat sitä niin paina 1, jos tätä niin 2 yms.,  kyllä te tiedätte mitä ne nauhatädit sanoo. Enhän mä mitään ymmärtäny mutta painoin vuoroin ykköstä ja kakkosta sen mukaan mikä tuntui sopivalta. Lopulta ihminen vastasi mutta ei puhunut englantia. Ymmärsin ja osasin antaa nimeni ja puhelinnumeron. Soittaisivat takaisin sitt kun englantia puhuva ihminen tulee paikalle. Huh huh.

Aikani odottelin mutta mitään ei kuulunut. Kokeilin taas konetta ja pääsinkin nyt yrittämään "refresh"-toimintoa ja JEEEE. Nyt onnistui! Kone pelittää taas.

Mä oon aina odottanut sitä elämää kun mun ei aina tarttis tehdä ja osata kaikkea itse. Mutta näköjään se on mun kohtalo kun taas oon tämmöseen paikkaan itseni laittanut että ite on vaan pärjättävä. Oon mä muutaman kerran aikaisemminkin ollut ummikkona maailmalla, lapsena ja aikuisena. Jotenkin vaan oon selvinny. Aina ei vaan jaksais eikä viitsis. Mutta tää ei nyt ollu ollenkaan valittamista, kunhan kerroin.

Kävin torilla ja kaupassa. Toffee-pussi oli ihan pakko ostaa kun lapsena MIX-toffeet oli tosi hyviä, paras maku oli pähkinä. Siinä oli pähkinähippujakin, mutta niitä oli pussissa aina vähemmän kuin muita makuja.

KS