stadin%20tossut_03.jpg

Suuri Käsityölehti numerossa 9/2007  on ohje Stadin tumput. Kun lehti ilmesty nii mä funtsasin mainintaa "Malli: Perinteinen". Mä en ollu ikinä kuullu saati nähny mitään stadilaisia tumppui. Skrivasin Stadin Slangille froogiksen ett tsennaaks ne tämmösii tumppui. Raija Tervomaa tietää tosi paljon kässäjutuistaki mutt ei tää ollu tuttu juttu. Asiaa syynattiin monella taholla mutt lopputulos tais olla, että Pirkanmaan kotityö/ Outi Junnila on kekannu mallin stadin vaakunasta, värit ja sen semmosta. Ohjeen sininen on kyll väärä jos vaakunaa tsiigataan.

Sitt Helsingin käsi- ja taideteollisuus - Helsky - teki toll tumppujen kuviolla Stadin sukat. Sitä blisataan tarvikepakkauksena Taito Shopissa. Foton voi stiigata tästä (PDF-tiedosto). Helskyn sivulla on myös linkki Taito-viikon tapahtumiin 12-17.4.2010, kaikkee kliffaa näyttää olevan tarjolla.

Ku mä näin nää ihanat Any-sukkalangat Pronksi Löngapoodissa niin heti piti tsöbata kerät näit sukkia varten.

any%20lanka_04.jpg

Niist tuliki sitt tossut Regian nahkapohjilla. Mulla oli skidinä, tais kaikilla sillo olla, tämmöset villasukkatossut. Mun oli vihreet sukat ja punanen pohja. Ai ett ne oli nätit ja mä pidin niit niin kauan ku ne vaan mahtu glabbiin.

stadin%20tossut_05.jpg

Joo, oikein näät, toinen pohja on viell ompelematta.

Näihin sukkiin mä muutin ton jalkaosan kuvion sellaseks ettei tullu lankajuoksuja, jotka tarkertuis varpaisiin.

stadin%20tossut_02.jpg

Näiskää toi sininen ei oo vaakunan sininen mutt tää on must hyvä stadin sininen: langassa on toinen säie tummansininen ja toinen musta, siis tosi tumma väri mutt jotenkin se on must just stadilainen.

Kudoin kolmosen puikoilla ku oli tota kirjoneuletta mutt tavallist sileetä tekisin 2.5 tai 2.75 puikoilla.

stadin%20tossut_01.jpg

KS