Missään ei lukenut eikä kukaan sanonut, että tää on vaikea. Juu, pakkauksessa on ohje, mutta siinä on näytetty vaan mikä väri mihinkin mutta ei oo kerrottu millä pistoilla pitäis tehdä, arrggh. Onneksi mulla on kirja, mistä katson ja valitsen pistoja. Sitt mä en tiedä miten pitäis ns. päätellä lanka kun on vaikka toi linnunsilmä, ja siinä ei oo lähettyvillä mitään mihin sen langan pään pujottais piiloon.

 

Uusi Taito-lehti on ilmestynyt, ja kotiinkannettu. Siinä on taas niin paljon mielenkiintoista asiaa, että suosittelen lukemaan vaikka kirjastossa.

Tekniikkaohjeena on nyt kirjovirkkaus! Se mitä mä etsiskelin jo vuosi sitten. Virkkakusohjeet pariin nättiin pussukkaan. Ja sitt on ohjeita tiskirätteihin yms. Räsykorut on nyt IN ja niihinkin on ohjeet.

Suomalaisesta villasta on tosi hyvä artikkeli. Se alkaa sillä, että suomenlampaan villaa poltetaan kannattamattomana! Tästä mä juttelin pari vuotta sitten yhden pohjoisen lampurin kanssa, joka kertoi että villalle ei oo mitään käyttöä. Noh, artikkelin kun lukee niin ymmärtää miksi villa menee hukkaan yms. Mulla on blogituttu Amerikassa, joka kasvattaa Suomenlammasta ja Kainuunharmasta. Se laittaa lampaille takit päälle niin villa pysyy puhtaana. Ja siellä sitt tarkkaan tutkitaan ja pisteytetään villat yms. Eiks nyt sitt täälläkin osattais pitää villasta huoli ja kasvattaa villalampaitakin, lihalampaatkin on tietysti tarpeellisia. Ei tarttis ulkomailta tuoda lampaankoipia.

Muhun kirjonnasta ja siitä tehdystä upeasta kirjasta on myös artikkeli. Kirjaahan mä kehuin jo aiemmin kun sen Tallinnassa näin.  Myös Ilun puntarissa Ilu kirjoittaa virolaisista käsityökirjoista ja -perinteestä. Mun neuleystävät onkin jo pitkään kuulleet ku mä oon paasannut aiheesta "miks muualla tehdään hienoja kirjoja yms. mutta meillä ei mitään".

No niin, en mä koko lehteä voi tähän referoida, lukekaas itse jossain joskus.

EDIT klo 15.10

ESSE eli Espoon seurakuntien lehti, kävi viikko sitten Menita Outletin neuletapaamisessa. Nyt lehti on verkossa ja voitte lukea käsillätekemisestä ja neuleretriitistä yms., keskiaukeama eli sivu 10-11.

www.esse.fi/images/stories/pdf_arkisto/2011/verkkoesse14.pdf

 

Voi hitsi kun mulla on nyt niin monta kivaa työtä tekeillä ja aloitettavana, että nyt tarttis 38 tuntisia päiviä! Mä ihmettelen suuresti, miten työssä käyvät kerkii mitään käsityöitä tekeen! Vaan näyttää nuo kerkiävän, hyvä niin.

KS